Teknoloji

Neden Çeyrek Deponun Altında Sürmemelisiniz?

Daha önce otomobil tecrübesi olan birinden. yakıtı çeyrek deponun altında tutmamanız gerektiğini öneriyi aldın mı Kamuoyunda çokça konuşulsa da özellikle akaryakıt zamlarından sonra pek çok kişinin umursamadığı bu durumun bazı geçerli sebepleri var.

Bugün size, hangi yakıtı kullanırsanız kullanın, aracınızın deposunda neden her zaman çeyrek depodan fazla yakıt kullanmanız gerektiğini açıklayacağız. Aracınızın yakıtını her zaman çeyrek deponun altında kullanıyorsanız Yakıt pompasına ve hatta motora zarar verme ihtimaliniz var.

Neden her zaman çeyrek deponun üzerinde araç kullanmanız gerektiğini daha iyi anlamak için öncelikle yakıt sisteminden bahsetmemiz gerekiyor.

Bildiğiniz gibi, araçların çalışması için yakıta ihtiyacı vardır. Aldığınız yakıt, yakıt pompası tarafından motora gönderilir ve bu yakıt silindirlerde yakılır. araç için güç elde edilir.

Bu noktada normalde yakıt pompasının çok değerli bir görevi vardır. Aracınızın motoruna giden yakıt bu pompadan geçer ve bu pompayı serin tutmakihtiyaçlar.

Çeyrek depo altında sürmek yakıt pompasının ısınmasına neden olur.

Özellikle modern araçlarda yakıt pompası motorun yanında bulunur ve bu Pompayı soğutma görevi akaryakıtta gerçekleşir. Aracınızın yakıt deposunda az miktarda yakıt kalmışsa pompa bu az yakıtla daha çok zorlanacak ve ısı üreten havayı çekmeye başlayacaktır. Bu, yakıt pompasının ömründe önemli bir azalmaya ve daha fazla bozulmaya neden olur.

Özellikle 90’lı yıllardan önce çıkan araçlarda yakıt pompası motor kısmında olmadığı için. farklı çalışır.Bu noktada pompanın fuel oil ile soğutulmasına gerek yoktur ancak bu araçlarda çeyrek depodan az yakıt kullanılmaması tavsiye edilir.

Sürekli olarak az miktarda yakıt kullanılması, yakıt deposundaki tortuların motora gitmesine neden olabilir.

Araçlarımızın motoru en ufak bir hatayı bile kabul etmeyecek bir prensipte çalışmaktadır. Örneğin içine koyduğunuz yağ az ya da çok olursa motora zarar verebilirsiniz. Bu örnekte olduğu gibi, sizin binlerce TL motor maliyeti ile yakıt deposundan çıkan bir kalıntı.karşılaşabilir.

Peki yakıt deposunda neden tortu var?

Eski araçlardaki yakıt depoları çoğunlukla metaldi. BT metal tanklar zamanla paslanır ve bu paslar tankın dibine yerleşirdi. Günümüz arabaları, korozyona uğramayan yüksek kaliteli plastik tanklarla donatılmıştır. Ancak bu, yeni nesil araçların inanç içinde olduğu anlamına gelmez.

Hele ki sağlam firmalardan akaryakıt almıyorsanız (bazen bu tarz firmalar bile sorun olabiliyor). Satın aldığınız yakıtla birlikte deponuza partiküller ve tortular girebilir. Deponun dibine çöken bu birikintiler, çok az yakıt kaldığında yakıt pompası tarafından çekilir. Bu, yakıt enjektörlerinizi ve yakıt filtrelerinizi tıkayabilir. Bu durumda aracınızın performansının düşmesine neden olabileceği gibi direkt olarak motorunuza önemli zararlar verebilir.

arabalar bugün çok değerli Onarım maliyetlerinin yanı sıra, zarar verecek. Bu nedenle aracınızın çeyrek deposunu yok kabul eder ve her zaman bu planla yakıt alırsanız aracınızın sağlığını daha yeterli koruyabilirsiniz.

  • Kaynaklar: YourMechanic, Yahoo News

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Örnekköy Escort
Abdurrahmangazi Escort
İstinye Escort
Kartaltepe Escort
Bozgoca Escort
İnönü Escort
Dikilitaş Escort
Sarıgazi Escort
Güzeltepe Escort
Yenibosna Escort
Battalgazi Escort
Emniyettepe Escort
Göksu Escort
Küçükçekmece İkitelliosb Escort
Yenimahalle Escort
Kirazlıdere Escort
Heybeliada Escort
Adnan Menderes Escort
Sayalar Escort
Soğanlı Escort
Yeşilbağlar Escort
Kamer Hatun Escort
Atatürk Escort
Güvercintepe Escort
Sultanbeyli Escort
Odayeri Escort
Cumhuriyet Escort
Barbaros Escort
Pürtelaş Hasan Efendi Escort
Ağaçdere Escort
Güven Escort
Ardıçlı Escort
Çamlık Escort
Paşabahçe Escort
Danamandıra Escort
Seyitnizam Escort
Kemer Escort
Hacımimi Escort
Camiikebir Escort
Gazitepe Escort
Kireçburnu Escort
Seymen Escort
Çamçeşme Escort
Kömürlük Escort